برای اولین بار قلم در دست گرفته ام و راجب مذهبم ، اعتقادم ، حجابم میخواهم بنویسم با اینکه تا به حال سکوت کردم و هیچ صحبتی در این مورد نکردم ولی برای اولین بار فضایی را دیدم حیرت انگیز! مینویسم و امیدوارم حرف های من سبب خشم و ناراحتی کسی نباشد....

من یک دختر محجبه ایرانی در یک خانواده معمولی که حتی مادرم چادری نبود بزرگ شدم !

دوستانی داشتم و دارم که نه اعتقاد به چادر بلکه اعتقادی به روسری هم ندارند ، و من تو انتخاب دوست هیچوقت به این که پوشش طرف مقابلم چیه توجهی نکردم و نخواهم نکرد!

چرا؟

چون وقتی 9 سالم بود ازم سوال شد ! سهی چادر یا مانتو؟ برو تحقیق کن ببین با کدوم راحت تری ولی اگر چیزیو انتخاب کردی تا لحظه اخر باید پای انتخابت بایستی!

و من دختر 9 ساله ای که تا به حال چیزی در مورد چادر نشنیده بودم و مادرمم هم چادری نبود ، چادر را انتخاب کردم و به انتخابم افتخار میکنم !

چرا؟

چادر برای من جاییست که در آن احساس ارامش خاطر دارم .

جاییست که هر کسی و ناکسی نمیتواند در مورد من اظهار نظر کند .

جاییست که من خود را در آن باارزش احساس میکنم .

چادر تیکه ای پارچه نیست که من خودم را در آن قنداق پیچ کرده باشم! چادر ارثیه حضرت زهرا است ....

من یبار دیگه ام هم پستی در مورد نحوه صحبت گذاشته بودم ! "جادوی کلمات"

گفتم که بشین و بفرما و بتمرگ یه معنی و تداعی میکنه و استفاده از هر کدوم شعور منو میرسونه !

وقتی نمیتونین از چادرتون و اعتقادتون دفاع کنین و با دلیل درست و محکم دیگران و متقاعد کنید ، وقتی نمیتونید با زبان بفرما دیگران را به دینتون ترقیب کنید برای چی حرف میزنین؟؟؟ برای چی ابروی ارثیه حضرت زهرا رو به چوب حراج میزارید؟؟؟ براتون شوخیه؟

من تو مدرسه ای درس خوندم که تنها چادری مدرسه من بودم ! یکبار راجب چادرم و اعتقادم صحبتی نکردم چون شرایطش و درست ندیدم ! جرئت نکردم در مورد دینم صحبتی بکنم چون میترسیدم با یک صحبت نا به جای من کسی در دلش بذر نفرت از دین و چادر کاشته بشه !

شما چقدر راحت ابروی این دین و این کشور و بردید!

چادر انقدر بی ارزشه که به کسی تحمیلش کنین؟؟

به جای اینکه با زور و تحکم با ادم ها صحبت کنید نمیتونستید ازشون بپرسین !؟

چیو؟

تو دوست داری که هر کس و ناکسی راجب بدنت نظر بده ؟

تو دوست داری که صرفا ویترینی برای نمایش زیبایی هات باشی؟

تو ارزش کسایی که محرم هستن بهت و تو جلوشون راحت میگردی و با گرگ های گرسنه اون بیرون یکی میبینی؟

تو دوست داری تو رو به دانشت و شعورت بشناسن و بهت احترام بزارن یا به زیباییت و خوش هیکل بودنت؟

تو زیبایی رو در چی میبینی؟ در صدف که در معرض عموم است یا در مرواریدی که داخلش پنهان شده است؟

به جای اینکه این سوالاتو بپرسید و سعی کنید با زبان بفرما بقیه رو ترقیب به دینتون کنید ، با زبان بتمرگ صحبت کردید! ایا اثری هم این زبان داشت؟

کسی به جمع شماها اضافه شد؟ یا فقط باعث خجالت بیشتر ما شدید؟

چادر و حجاب انتخاب است نه اجبار!

و درک این موضوع نباید انقدر سخت باشه ...

نحوه صحبتتون و درست کنید ! شما ملت زمان رضا شاه هستید؟ یعنی بعد گذشت 50 سال هنوز طرز تفکر شما زور گویی و تحکم است؟؟؟ یعنی بعد 50 سال هیچ پیشرفتی در تمدن بشر وجود ندارد؟ یعنی جمهوری اسلامی با نظام شاهنشاهی هیچ فرقی ندارد؟

فرق دارد...

جمهوری اسلامی رو با رفتار قبیحانتون لکه دار نکنید! ابروی ایران و ایرانی رو با این حرکات به دور از عقل نبرید ...

هر سخن جای و هر نکته مکانی دارد!...